sâmbătă, 25 iunie 2011

De ce sunt ortodox

Fragment din cartea interviu cu Klaus Kenneth:

As vrea sa ne povestiti ceva despre misiunea din Kenya si despre fundatia din Serbia si Muntenegru.

Cand am devenit crestin,existau zboruri ieftine din Elvetia spre Kenya.Si am vazut pe la televizor ca africanii danseaza in Liturghie ,in Catolicism ,ceea ce mi se parea a fi tare muzical si grozav,asa ca am vrut sa merg si eu sa vad.Am iesit ,deci, din hotel duminica dimineata si am vrut sa intru la o asemenea Liturghie.Orasul era destul de pustiu,pentru ca sambata noaptea mereu sunt petreceri ,astfel ca am vazut doar o tanara doamna pe care am intrebat-o unde pot gasi o biserica.Ea mi-a raspuns:Cea mai apropiata Biserica e undeva la 7km,intr-un tufis.Asta se intamp,a in Mombasa.Si i-am spus ca totusi vreau sa merg acolo,cum pot ajunge? Ia un taxi.Am luat un taxi si m-am urcat.Dar mi s-a spus ca nu voi gasi biserica ,chiar de voi ajunge in sat,caci e ascunsa.Asa ca am ajuns,pana la urma acolo si,cu chiu cu vai,am gasit si biserica.Slujba era ,intr-adevar ,asa cum imi inchipuisem : foarte-foarte vie.Nu era o slujba ortodoxa,dar se simtea ca e vie,mai ales ca oamenii de acolo sufera,iar,atunci cand oamenii sufera,exista o legatura vie cu Dumnezeu.
Dupa slujba,o femeie m-a chemat sa merg cu ea acasa/Si m-am gandit ca e minunat!In loc sa ma duc sa joc tenis sau golf cu bogatii din hotel,mai bine iau contact nemijlocit cu viata reala din Africa-oricum ,inca de cand traiam in India,m-am identificat mai usor cu saracii de pe strada decat cu bogatii din hoteluri.Am mers deci cu ea acasa.Dragii mei,nu am vazut in viata mea o asemenea coliba ,plina de sobolani,prin care ploua.Avea peretii mancati de ploaie....Si, deodata ,femeia aceea si-a pus mana pe piciorul meu si am inteles ca era o prostituata.O chema Lucy. Si i-am spus : Lucy ,te rog lasa-ma.Nu ma intereseaza asta ! Daca tu cauti dragoste,atunci nu infelul acesta.Dar stiu ca tu,de fapt,nu cauti dragoste,tu ai nevoie de bani ca sa iti hranesti copiii.Cred ca ,atunci,aveam cu mine aproximativ 1000 de franci elvetieni,bani de calatorie.I-am dat ei toti banii,astfel incat,macar o jumatate de an sa nu mai fie nevoita sa se prostitueze.Si,apoi,i-am povestit despre viata mea ,despre cum L-am gasit pe Hristos.A plans ,cutremurata,si m-a chemat sa o vizitez si a doua zi.Si-a chemat si prietenele-un intreg grup de prostituate,carora le-am dat marturia pe care v-am dat-o si dumneavoastra.Atunci,au inceput si ele sa planga, si mi-au povestit despre viata lor-scarba fata de turistii cei grasi,saracia de care sufera,copiii care le mor de Sida.Auzind acestea ,m-a durut atat de tare inima,incat mi-am spus ca acolo trebuie sa se intample ceva.Cu tot ce castig din vanzarea cartilor-atunci cand vorbesc in Germania ,le cer organizatorilor sa ma plateasca- am construit o scoala In Kenya,cinci cladiri mari. 150 de copii au ,acum in scoala.Femeile invata igiena si asa mai departe.
Apoi,am cunoscut-o ,in Elvetia,pe sotia mea,pe acest inger.Ea vine din Muntenegru,iar cand am fost ,impreuna cu ea in tara,am vazut ca sunt oameni care cauta in lazile de gunoi dupa mancare.Probabil cunoasteti si dumneavoastra asta.Atunci ,inima mea a sangerat pentru a doua oara si am facut o asociatie de ajutoare ,care se numeste Sfantul Sava-un sfant care ,in secolul al XIII-lea ,a trait in Balcani.De atunci,banii merg intotdeauna unde e mai mare nevoie de ei- o data in Kenya,o data in Muntenegru,in Romania ,in Serbia.Mereu,cand aud despre un loc cu multa saracie,banii mei merg acolo.Acestea sunt asociatiile mele.

2 comentarii:

  1. Am avut ocazia sa-l ascult pe Klaus Kenneth in Noiembrie in amfiteatrul Spitalului Universitar! Am fost impresionat de calatoria spirituala pe care a parcurs-o pana acum, ajungand in Biserica Ortodoxa desi nu ma regasesc din multe puncte de vedere in cautarile lui spirituale!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am obosit sa vorbesc despre Klaus Kenneth.
    Ce vrei sa iti fac eu daca nu te regasesti in cautarile lui spirituale!

    RăspundețiȘtergere